كان معترض على كلام بو خالد:ياوليدي..شلون كذا..انت تبي تسافر تكمل تعليمك بامريكا.وانا ابيك تتزوج قبل لاتسافر
شادي:يبه انا موافق وماعندي اعتراض واذا صار نصيب بسوي الماجستير هنا..واخذ الدكتوراه من هناك
بو شادي:اللي تشوفه...
في الجهه المقابله..خالد كان رااااااااافض رفض تام...وابو خالد موافق..:يبه شلون تصير الملكه بعد سنتين؟؟شبتقول عنا الناس؟
ام خالد:يامنصور مايصير كذا؟؟شلون تنخطب سنتين ومن غير ملكه بعد
بوخالد:مافي غير كذا..مافي زواج قبل لاتخلص
ام خالد:ماتتزوج افضل
بو خالد:تراها بنتي وانا ادرى بمستقبلها..
خالد:واذا طلب يشوفها او يكلمها يبه شبتقول له؟
بو خالد:بخليه يشوفها ويكلمها...
ام خالد:شذا الكلام يامنصور؟شلون وهي مابعد صارت زوجته
بو خالد:انا مابيها تتزوج واحد الا ماتكون مرتاحه له مليار بالميه...وانا واثق ببنتي وانها مارح تنزل راسي..خلها تتعرف عليه اول
خالد:بس انا ماثق فيها يبه
ام خالد:ولا انا بعد يامنصور..والبنت لامها
بو خالد بعصبيه:امها؟؟وانت شوصلك لامها؟..والله وتراني حلفت اللي يقول عنها كلم ماهيب بزينه لاوريه شغله عدل...وانتي ياني وياك تجيبين سيرة المرحومه على لسانك مره ثانيه..
وتركهم وطلع ....خالد:انا كنت داري انهم يبونها من البداية
ام خالد:ما اكون انتصار بنت محمد لو ماوقفت ذا الزواج..على جثتي يتم
خالد حب يشعللها:وانا اللي توقعتهم يبون مها...والله وبتعيش بعز
ام خالد قاطعته:قسم بربي لاوريها النجوم بعز الظهر..
خالد بخبث:وانا وياك بكل شيء..
راح لغرفة بنته..طق الباب خفيف:ممكن ادخل؟
سيرين قامت فتحت الباب:اكيد طبعا..وباست راسه...ضمها بوخالد:آآآه كبرتي ياسيرين وصرتي عروس
سيرين فهمت..سكرت الباب وجلست
بو خالد:انتي شفتي شادي ياسيرين من قبل؟
سيرين ماحبت تكذب على ابوها:ايوه يابابا
بو خالد بهدوء:متى؟
سيرين:الاسبوع اللي فات بس
بو خالد:اكيد؟
سيرين:انا عارفه قصد حضرتك ايه...هو كلمني الاسبوع اللي فات بس..وقلتله اني ماينفعش اكلمه .. قلي انو هيخطبني..واعتقد انه نفذ اللي قاله
بو خالد با ابتسامه:اي نفذه
سيرين:بابا انت زعلت؟
بو خالد:لا مازعلت ماسويتي شي غلط لانك لو غلطي ماكان جا وخطبك مني..مثل ماسوت امك الله يرحمها من اكثر من25 سنه
سيرين:عملت ايه؟
بو خالد:كنت احبها..ولما اعترفت لها..قالتلي لو تحبني صدق..تخطبني..واذا مابتخطبني..بعد عن طريقي
سيرين: كانت بتحبك ساعتها؟
بو خالد: اي ...وانتي تحبينه؟
سيرين استحت شويا:الصراحه ماقدرش اقول اني بحبه
بو خالد تغيرت ملامحه:يعني ماتبيه؟
سيرين بسررعه:لا انا مش رافضه...بس انا لسه مئدرش اقول اني بحبه
بو خالد:اجل ايش؟
سيرين:مرتحااله..محترماه..حاسه اني بديت احبه
بو خالد:يعني اقول مبروك ياعروس؟
سيرين بحيا:الله يبارك فيك يابابا
بو خالد..كان قريب من بنته مره..كان الاب والام لها...وهي ماكانت تخبي عنه اي شي..فما تستغربون من اللي دار بينهم..لانه بهالوقت كان يقوم بدور الام اللي سيرين انحرمت من حنانها من اول ثانيه جت على الدنيا فيها...
مروا اليومين..بدون احداث تذكر..خالد ومها وامهم حاقدين على سيرين مررررره...بو خالد طلب من سيرين ماتروح الجامعه لين مايرد على بو شادي...لميس ماكانت تكلم صديقتها ماتبي تحرجها...شادي ماينام لا ليل ولا نهار...الى ان رن جوال بو خالد:السلام عليكم
بو خالد:هلا بو شادي..وعليكم السلام
بو شادي:شلونك؟
بوخالد:بخير الحمدلله...عساك بخير؟
بو شادي:نحمد الله...ها شقتلو يابو خالد؟
بو خالد:يشرفنا نسبكم يابو شادي...ومابنلقى احسن من ولدكم لبنتنا
بو شادي:الشرف لنا..متى تحب تجي العايله عشان يتم التعارف؟
بو خالد:يناسبكم الخميس القادم..
بو:شادي:اي يناسبنا....بو خالد شادي بيكلمك
بو خالد:مافي مشكله؟
شادي:السلام عليكم ياعمي
بو خالد:وعليكم السلام يادكتور..مبروك
شادي بفرحه حسها بو خالد:الله يبارك فيك ياعمي..انا لي عند حضرتك طلب وانشاالله ماتردني!!
بو خالد وكانه عرفه:اتفضل ياولدي
شادي:اذا سمحت لي اكلم سيرين..على الجوال
بو خالد حب يقهره شوي...:طيب انتظر لين تتم الخطبه...
شادي:با اندفاع مدام حضرتك مو معارض المبدا..مارح تفرق شي والله...
بو خالد:خلاص كلمها ياولدي
شادي:مشكور ياعمي.واوعدك اني بحافظ عليها وبحطها بعيوني
بو خالد : انشاالله يولدي..الله يسعدكم
شادي:آآمين..توصي بشي..
بو خالد:سلامتك..فمان الله
شادي:الله يسلمك فمان الكريم
وسكر منهم بو خالد..وهو لاول مره يحس انه مرتاح من جهة سيرين..وماوافق على طلب شادي الا لانهم يذكرونه باللي صار معه ومع ام سيرين...+انهم بمجتمع مفتوح وهو واثق من بنته
اما شادي اللي ركض على غرفة لميس...:بسم الله شبك انت؟
شادي ضمها وتركها:وافقوووووووووووووا
لميس:حبيبي الف مبروك..الله يتمملكن بالف خير يارب
شادي:لا ووافق بعد اني اكلمها بالجوال
لميس:هههههههههههه..بيجنن بيها
شادي:اي والله رجال محترم مررررررره..مدري خالد طالع على من؟
لميس :لامو العقربه
شادي:يمكن على فكرة بتصير جلسة تعاارف الخميس الجاي انشا الله
لميس انشالله
شادي:يلا عطيني الرقم..
عطته لميس الرقم...وطار على غرفته سكرها على نفسه ..دق على الرقم..ولانه رقم غريب عليها مارد الا ثالث مره:
سيرين:الو
شادي:السلام عليكم
سيرين اللي حبت تثقل وتظاهرت انها ماعرفت صوته:وعليكم السلام حضرتك عاوز مين؟
شادي:ابي حبيبتي وروحي وقلبي ممكن؟
سيرين استحت مرررررررررره:اهلا شادي...انت جبت الرقم منين؟
شادي:من لميس... بس ترا عمي بو خالد بنفسه اذنلي اكلمك
سيرين: اها..ازيك؟
شادي:اسعد مخلوق على الارض
سيرين بضحكه ذوبته:يارب على طول
شادي:انشالله دوم هالضحكه
سيرين:وياك..
شادي:سيرين...ممكن اسالك سؤال.؟
سيرين:اكيد
شادي:انتي تحبيني صدق؟
سيرين استتتتتتتحت:بتسال ليه؟
شادي:ابي اتاكد؟
سيرين:عاوز الصراحه؟
شادي بخوف:اكيد
سيرين:انا بحترمك..ومرتحالك جدا..يعني ممكن تقول اني بدات
شادي يبي يحرجها:بديتي ايش؟
سيرين:شااااااااادي
شادي:عيونه
سيرين:خلاص..بتكسف
شادي:من ايش؟
سيرين:من كلامك..وانفتح الباب بقوة ودخل خالد يهاوشها:انتي يالغبيه..يالحقيرة شلون تردين على امي؟
سيرين نست ان التليفون على اذنها:والله مارديت عليها ولا كلمتها..
خالد بعصبيه:يعني هي تكذب.,,,ومسكها من شعرها بقوه ياويلك لو ضايقتيها ثاني..انتبهت سيرين للجوال..ورمته على السرير..
خالد:قسم بالله لاربيك ياسيرين اوعي تكوني فكرتي ان هالشادي بيخلصك مني مستحيل..ورماها بقوة على ذراها اللي كان يعورها..وطلع..ما استحملت الام صرخت خفيف..وتذكرت شادي اللي على الجوال..بصوت مخنوق:الو
شادي اللي سمع كل شي:ايش صار؟
سيرين:ولا حاجه ياشادي
شادي:شلون ماصار شي..سيرين انا خطيبك اذا ماحكتيلي لمين بتحكي
سيرين واللي دموعها بدت تنزل:خالد..
شادي:اول شي اذا تبين تبكي ابكي...لاتكتمين بصدرك شي...شسوى خالد؟
سيرين: تسمحلي اتكلم انجليزي؟(سيرين اذا كانت تبي تفضفض تتكلم انجليزي)
شادي:اذا بيريحك اكيد..
سيرين(بحط الترجمه على طول):والدته كدبت عليه ...وقالت ان رديت عليها وغلط فيها..وانا والله ماشفتها انا ماطلعتش من اوضتي
شادي:وهو ايش سوى؟
سيرين سكتت...شادي فهم:طيب سيرين ليه ماتعلمين ابوك؟
سيرين بصوت كله ضعف:شادي..بابا معاه سكر وضغط..لو قلتله ممكن لاقدر الله يحصله حاجه..انا اللي هخسر طول عمري
شادي:لاسمح الله..(حب يطلعها من الجو اللي هي فيه).سيرو شرايك تروحي للجامعه؟
سيرين:ليه؟
شادي:بصراحه..ابي اشوفك
سيرين:افكر...
شادي:واذا قلت عشاني؟
سيرين:عشانك...ثواني واكون هناك
شادي:تسلميلي..يلا نص ساعه ونكون هناك اوكي؟
سيرين اوكي.
على جينز اسود..فردت شعرها..ماحطت غير غلوس ..(amor mio) قامت سيرين ..واختارت بلوزه لونها احمر باسود بكم..مكتوب عليها
كانت طااالعه تجنننن...خصوصا عيونها بالرغم من انها ماحطت غير كحل..نزلت وغصبا عنها عدت على الصالة...كانت مها وام خالد جالسين بالصاله:ام خالد:روحي صلحيلي شاهي؟
حطت سيرين جوالها ع الطاولة اللي قدامهم وراحت تصلح لها الشاهي لانها ماتبي هواش...سوت الشاهي وهي راجعه رن جوالها وكانت حاطه النغمه اغنية الست فيروز انا وشاادي..ام خالد:صدق ماتستحي...سيرين:الوووو
شادي:هلا..وينك؟
سيرين:لسه في البيت..ثواني وهجي
شادي:خذي راحتك..وديري بالك وانت تسوقين
سيرين:انشا الله..يلا مع السلامه
شادي:سلام
اول ماراحت سيرين ع الجامعه..راحت للمكتبه اللي كانت شبه فاضيه..مافيها غير 3 طلاب انجليز...دقت على شادي وعلمته مكانهاا...كانت واقفه تختار كتاب..لمحها شادي من بعييد..يالله هذي مب حلوة بعقل هذي قمرررررر...كانت فعلا تخقق قرب منها من وراها بس مو كثير وقال بصوت واطي:لو قالوا ان الشمس بتنزل على الارض..بصدقهم
لفت له سيرين ...:ههههههه ... حلوة الشمس تصدق
شادي سحب لها كرسي عشان تجلس:اتفضلي
جلست سيرين وهو جلس قدامها:اي الشمس..لان الشمس بعييييده ماحد يقدر يقربلها...
سيرين استحت ونزلت راسها: ثانك يو
شادي:ولكم..بس راسك مااتنزل ابد..ارفعي راسك
سيرين رفعت راسها وناظرته..ماقدرت تشيل عيونها عنه..ياربي يجنننن سبحان من خلق ..انتبهت لحالها وبعدت عيونها عنه ..
شادي حب يزيل التوتر اللي بينهم:شالتخصص اللي ناويه عليه؟
سيرين:جراحة مخ واعصاب
شادي:كانه... صعب شوي؟
سيرين:...يس بس انا حباه جدا
شادي:الله يوفقك يارب
سيرين:يارب وياك..وانت تخصصت ايه؟
شادي:جراحة قلب
سيرين:حلووووو
شادي:يس,,,,ممكن اسالك سؤال..؟
سيرين:شادي قول اللي انت عاوزه على طول..اناعمري ماهضايق من اسالتك
شادي با ابتسامه:ياحلو اسمي..
سيرين:شااااااادي
شادي:يجنن ياناس...اول مره ادري انه بهالحلاوة
سيرين:كنت عاوز تعرف ايه؟
شادي:لما توفت والدتك كم كان عمرك؟
سيرين:دقيقة..
شادي:يعني ماشفتيها ابدا
سيرين بحزن حاولت تداريه:خالص..ولاحتى هي شافتني
شادي:انا آسف لو ضايقتك....
سيرين:بالعكس..اسال عشان تتعرف عليا اكتر ده حقك ومش هزعل من اسالتك خالص
شادي:طيب وانتي بهالعمر مين اهتم فيكي؟
سيرين:جدتي..ووانا عندي اسبوعين بابي اتجوز ... وعشت معاه هو وماما
شادي:ماما؟
سيرين:لاني رضعت مع خالد..امي بالرضاعه
شادي..يعني من قبل لاتكملي شهر..وانتي مع هالعقربة على قولة لميس..يعني حرمان من حنان الام..وقسوة من زوجة اب بعد: كانت تفرق بينكم؟
تنهدت سيرين آآآآآآآآه ياشادي شقولك بس..اذكر انها كانت تخليني في الشمس ليين اتعب من الصياح وانام...انها كانت تخليني من غير اكل طول اليوم...انها كانت تضربني ضرب ماتستحمله طفله....نزلت منها دمعه بكل هدوء لاحظها شادي...يالله انا شسويت..والله ماكان قصدي اخليها تبكي..كان وده يضمها ..يمسح دموعها..يعوضها عن كل شي..مايكون سبب في دموعها
:سيرين اناآسف حبيبي والله ما كنت اقصد
سيرين: ولا يهمك....افتكرت حاجه
شادي:معليش
سيرين ابتسمت له وحبت تغير الاجواء:شادي بتشجع مين؟
شادي:المانيو ...وانتي؟
سيرين: انا كمان بشجعه..ونفسي احضرله ماتش اووي
شادي:همم وليه ماروحتي كل سنه يجون ثلاث مرات على لندن
سيرين:بابي مابيرضاش اروح لوحدي..وخالد مابيرضاش يوديني
شادي:خلاص اذا جو يلعبو وياتوتنهام اروح انا وانتي ولميس..
سيرين:شكرا..بس شمعنى توتنهام؟
شادي:لان تشيلسي وارسنال ليهم قاعده جماهيرية ووااعه..فبيكون زحمه وعوار راس..توتنهام لا اقل بكثير
سيرين: اها..انا نفسي اشوف كريس
شادي:ااااااي عشان كذا..منيب موديك خلاص
سيرين:لييييه؟
شادي : اغار
سيرين عفويا:انتي عندي احلى الف مرة
شادي اللي حس انها استحت وان الكلام طلع منها عفوي:هممم احلى شي فيكي انك الكلام يطلع من عفويا....عشان كذا احس بصدقه وانه مافيه تصنع
سيرين اكتفت با ابتسامه...شادي ناظرالكتاب اللي وياها:مشغوله؟
سيرين:ما انشغل عنك..بس عندي بحث
شادي:طيب شوفي شغلك..وانا بروح الحين
سيرين:لاخليك..
شادي: طيب انا بجلس بس بتدرسين قدامي
سيرين :تامر
شادي حرك فمه:بحبك
سيرين فهمتها:وابتسمت
راحت سيرين من الجامعه الساعه 7 كعادتنها... تروشت وتغدت وصلت العشا...وجلست تدرس عبد الرحمن :برافووووو دحومي
عبد الرحمن:يعني كذا خلصنا؟
سيرين: ايوه خلصنا..
عبد الرحمن: ووووووووووه..بروح العب سوني
سيرين:روح بس لم حاجتك دي الاول...
اخذ عبد الرحمن اغراضه وطلع...حطت سيرين اغنية نانسي ياسلام وجلست تسمعها...كانت ممده على السرير ومغمضه عيونها..كااانت بعالم ثاني..وما انتبهت الا لما انطفت الاغنية..فتحت سيرين عيونها ...وشافت مها:
مها:ليش ماتردين؟
سيرين بقلة اهتمام:ما كنتش واخده بالي
مها بمزح:اللي ماخذ عقلك
سيرين ضحكت وهي مستغربه من اختها شلي غيرها..!!!!!
مها:لا وحاطه ياسلام بعد..شهالرومانسيه.؟
سيرين:بعض مما عندكم
مها:هممممم..
سيرين وعرفت شسبب تغير اختها:همممممم مالك؟
مها:..انا ما احب اللف والدورا بسالك على طول...شدراك بنواف؟؟
سيرين بضحك:العصفورة قالتلي
مها بخوف: سيرين قولي الله يخليك
سيرين :شفتك معاه
مها شهقت: متى؟
سيرين:من اسبوعين تقريبا
مها:طيب شدراك باسمه؟
سيرين معانا في الجامعه ولما شفتك معاه سالت عنه
مها بفضول:طيب وليش ماعلمتي احد؟
سيرين:لانك اختي يامها.. خالد مش هيفهمك ولا حتى ماما كنت ناويه انا اتكلم معاكي..بس كنتي مش مدياني فرصه كل ماجي اكلمك تتقلب خناقه...
مها:ماما؟؟؟
سيرين با ابتسامه:يس ماما...يمكن تكون هي مابتحبنيش بس انا عمري ماكرهتها وبحبها..مهما كان هي اللي ربتني..وبعدين غصبا عني هي امي في الرضاعه
مها:بالرغم من كل اللي سوته فيك؟
سيرين:يس..
مها اللي حست انها كانت ظالمه اختها:طيب ليش امي تقول عليك انك تكرهينا كلنا؟
سيرين:انتي شايفه ايه؟
مها بحيرة:مدري..
سيرين: لا محدش يئدر يكره اخواته يامها..دحومي ماسمعش كلامها عمري اذيته؟؟..انتي اللي كنتي دايما تتخانقي معايا مقولتش لحد على موضوع نواف خالص
مها:يعني انتي ماتكرهيني؟؟
سيرين وحست ان اختها طفله:ابدا ومسحت على راسها
مها معقول امي كانت تكذب علينا؟؟..سيرين تحبني ماتكرهني..والا ليش سوت كذا معي..كانت تقدر تقلب البيت على راسي..يالله معقولة انا كنت ظلماها لهالدرجة..وضمت اختها بقوووه:سامحيني سيرين..انا ماكنت اعرفك زين اسفه والله اسفه..
سيرين:حبيبيتي..انا مازعلتش منك اساسا..انتي اختي الصغيرة يامها
مها بعدت عن حضن اختها:طيب توعديني من اليوم اننا ننسى كل اللي كان ونبدى من جديد؟
سيرين: اوعدك..بس قوليلي حكاية نواف من البداية
مها با ابتسامه:حاااضر بقولك...شوفي انا تعرفت عليه عن طريق الجوال..واتقابلنا
سيرين:اها..عارفاه من امتى؟
مها:من 6شهور تقريبا
سيرين:وشوفتيه كام مره؟
مها:يمكن 6 او8 مرات
سيرين:اها..انتي بتحبيه طبعا
مها:كثييييييييييير
سيرين:وهو؟؟
مها:يحبني...هو اعترفلي بكذا
سيرين:الحب مش كلام يامها
مها سكتت...سيرين:لو بيحبك كان خاف عليكي
مها:هو يخاف علي مررره..
سيرين قاطعتها:لا ياحبيبي لوكان بيحبك بجد ماكانش وافق انك تكلميه او تشوفيه..لحد مايخطبك
مها:بس هو مايقدر..
سيرين: لا يامها لو بيحبك بجد كان قدر...ولازم تفتكري ان اللي بتعمليه ده حرام...
مها:طيب انا احبه وما اقدر ابعد عنه
سيرين:مممممممممم...
مها:ومتاكده انو هو يحبني بعد
سيرين:انا مش هضغط عليكي عشان تكرهيه...الايام بينا وهنشوف مين كلامه صح
مها سكتت وكان واضح عليها التفكير...سيرين:انا مش هئول لحد على حرف من اللي دار بينا...بس اي حاجه تحصل بينكم قوليلي عليها..محدش هيخاف عليكي قدي مها...وعشان انا اكبر منك يامها وهفكر بعقلي بس انتي قلبك هيخليكي تغلطي
مها با ابتسامه: اوعدك..
سيرين:بس انا زعلانه منك
مها:ادري ومن حقك..
سيرين:مش اللي في دمغاك..زعلانه عشان مابتروحيش المدرسه با انتظام...انتي ثانوي يعني لازم تشدي حيلك
مها:بس انا ماحب الدراسه
سيرين:عادي كلنا مابنحبهاش..بس ده مستقبلك ولازم تحرصي عليه
مها: خلاص بحاول ان شاء الله
سيرين:يبقى تروحي تنامي لانك هتصحي بدري تروحي المدرسة..ومن بكره انا اللي هوديكي مع عبد الرحمن
مها با ابتسامه: اوكي
وقامت بتروح ..وقبل لتطلع ناظرت سيرين با ابتسامه:مشكورة سيرين على كل شي
سيرين بنفس الابتسامه:مافييش بين الاخوات شكر..جود نايت
مها:جود نايت
مسكت سيرين جوالها ودقت على مآسر:بونسوار ميسووو
ميسو:بونسوارين .. شلونك؟
سيرين:تماااااام وانتي..؟
مآسر:بخير الحمد لله..وافقتو ولا لسه؟
سيرين:يوووه وافقنا وكلمني كمان..
مآسر:نعم..نعم..نعم...
سيرين:والله..طلب من بابي انو يكلمني وبابي وافق..
مآسر:ياعيني ياعيني...ومتى الملكة؟
سيرين:مافيش..بس هما جايين بعد بكره..عشان تكون خطبه رسميه
مآسر:مابتسوووي ملكه؟؟؟
سيرين:يس انا مش عاوزه..وبابي مصمم انو مافيش ملكه قبل ماخلص جامعه
مآسر:وشادي؟
سيرين:ماجابليش سيرة الموضوع ده..مش من اول مكالمه هيقولي يافالحة
مآسر:ايوا صح...بس ليش ماتبين ملكه؟
سيرين:عاوزه اخلص دراسه الاول..عاوزه اعرفه كويس هو كمان..انتي عارفه عندنا لو طلع ايه... بعد الملكه صعب ان كل واحد يروح لحاله
مآسر:صادقه والله..الله يتمم لك يارب
سيرين:يارب ياقلبي..بس معايا انتظار هشوف مين..اقفلي وهبقى اكلمك..
مآسر اوكي ...
سيرين:الووووو
لوجين:ايوا كده صوتك طلع
سيرين:هههههههههه...مين قلك؟
لوجين:لمي...قلك ايه؟
سيرين بتستهبل:هو مين؟
لوجين:العريس..هو اسمو ايه صحيح نسيت؟
سيرين: اسمه شادي
لوجين:اها مين قده فيروز غنتله...قلك ايه بقى؟
سيرين:ماقليش..شافني
لوجين:يخرب عئلك....على طول؟
سيرين:هههههههه..انا كان بقالي كم يوم مابروحش الجامعه فرحت بقى
لوجين:آآآه الجامعه...وحشتك الجامعه انا عارفه
سيرين:ههههههههه .. جداااااااا
لوجين:هههههه.. جاب رقمك منين؟
سيرين:لما كلموه بابي عشان يعرفوه رده..شادي طلب منه انو يكلمني..بابي وافق وهو خد الرقم من لميس
لوجين:اها...الخطوبة امتى؟
سيرين:هما هييجوا كلهم يوم الخميس..بس مافييش خطوبة
لوجين:نعم؟..ليه بقى؟
سيرين:لانو مفيش كتب كناب...بابي رافض كتب كتاب قبل ماخلص
لوجين:عادي اعملي خطوبة من غير كتب كتاب
سيرين:انتي نسيتي اني سعوديه ياذكيه.. عندنا في السعودية مفيش الكلام ده.. الخطوبة بتكون مع كتب الكتاب وبيكون اسمها الملكه..مش زي عندنا في مصر
سكتت لوجين شوي..:طيب سيرو هسالك سؤال بس ماتزعليش؟
سيرين:ده على اساس اني عمري زعلت منك
لوجين:حبيبتي انتي..هو معقد ولا روش؟
سيرين:هههههههههاي..لا متخافيش من خلال معرفتي البسيطه بيه دي مش معقد...واللي ممكن تفيدنا اكتر الانسه لميس
لوجين..صح لميس راحت عن بالي ازاي:اها ..
سيرين:بتسالي ليه؟
لوجين اللي كانت تخطط لشيء:لا عادي..انتي قولتي ان العيله كلها جايه يوم الخميس هتعملي ايه؟
سيرين :ولا حاجه عادي
لوجين:هو ايه اللي عادي..دي اول مرة اهلو هيشوفوكي فيها
سيرين:ايوه صح..بس انتي عارفه وجود لميس مريحني
لوجين:لميس عادي..بس على حد علمي انو ليه اخت تانيه ووالدته كمان
سيرين:اه صح...
لوجين:طيب هتلبسي ايه؟
سيرين والله ماعرف...انا اشتريت هدوم كتييييييييييييير وما اختارتش حاجه..ماتيجي بكره تختاري معايا انتي ولميس .. عشان لو مادخلش دماغنا حاجه ننزل نشتري
لوجين: خلاص وهو كذلك...هكلم لميس واقولها
سيرين: ماشي ...
لوجين:حضرتك جايا بكره ولا لا؟
سيرين:لا لا هجي
لوجين:اه صح انتي الجامعه بتوحشك جدا اليومين دول
سيرين:هههههه يلا جود نايت
لوجين: جود نايت
راحت سيرين وصلت عبد الرحمن للمدرسه...وبقيت مها معاها...وبالصدفه شافت شادي.....:اووووووبا
مها:شفيك؟؟؟
سيرين:شادي اهو
مها خقت عليه:يجننننننننننن...
سيرين:ههههههههه...
مها انحرجت: اقصد يعني انه حلو..
سيرين ماحبت تحرجها زياده:يس ..انتي عارفه اني تاني مره اكلمه في حياتي كانت هنا ومن اسبوع ونص كده...خبط عربيته
مها:اووووووووووووف
سيرين: اه والله..وهي اصلا لسه جديده...
مها:وشسوى؟
سيرين:ولا اي حاجه..قلي محاصلش حاجه ومشي
مها:بعدين خطبك؟؟؟
سيرين:لا..
مها:اجل..؟
سيرين:هئولك بعدين يلا وصلنا
مها:سيرين احكيلي الحين..بلييييييز..
سيرين:نوووو..يلا بلاش دلع لما ترجعي من المدرسه ..تعاليلي اوضتي احكيلك...بس دلوقتي لازم تنزلي
مها:..اكيد؟
سيرين:اكيد بس يلا عشان انا كمان ما اتاخرش
مها: سلااااام
سيرين:باي
سيرين كانت مالها خلق للدراسه دقت على لميس..لانها تدري ان اليوم لوجين ومآسر عندهم كويز...:بنجور
لميس:بنجووووور..
سيرين:ازيك؟
لميس: منيحه الحمد لله...ليه ماحضرتي لهلا؟
سيرين:ماليش مزاج..
لميس:ياعيني..سيرو انتي بطب منك بادارة اعمال...مابيصير هيك دراستك نصا عملي بدك تحضري بانتظام
سيرين:عارفه..بس ماليش مزاج
لميس: منو على كيفك..يلا تعي
سيرين:ماتيجي نخرج؟
لميس:سيرو هلا بدك تيجي وتخلصي كل شي عندك هون..بعدين منطلع..
سيرين :اوووف ..مش هخلص منك..جايا
لميس:اوكي بشوفك